Jobbansökan

Välkommen att kontakta oss om du är intresserad av  att arbeta med oss på Ability Care.
Se lediga tjänster här nedan. 

Vi behöver ofta rekrytera duktiga medarbetare, bland annat kvalificerade boendehandledare. Som boendehandledare är du den som har direktkontakt med ungdomarna. Arbetet är mångfacetterat och sker i arbetslag. 

Arbetet tar sin utgångspunkt i ett miljöterapeutiskt arbete som bedrivs i vardagen, på och i anslutning till boendet. Som boendehandledare är du en god vuxen förebild med stor empatisk förmåga. Det består bland annat av initiativ till och genomförande av större och mindre aktiviteter i samråd med de boende utifrån ett motivations- och sysselsättningsperspektiv.

Vi ser gärna att du har högskoleutbildning och/eller adekvat erfarenhet och utbildning. Ett krav är du ska ha arbetat minst tre år med ungdomar med betydande psykosocial problematik.

Fyll i formuläret till höger så hör vi av oss!

Spontanansökan

Du kan alltid lämna en spontanansökan till oss. Det kan du göra genom att fylla i formuläret nedan. 

  • Här kan du ladda upp din ansökan och CV.
    (max 50 MB)

BEHAndlingsassistent sökes

Ledig tjänst som behandlingsassistent
Vi söker nu en behandlingsassistent till vårt behandlingshem för unga pojkar 15-19 år med psykisk ohälsa och missbruksproblematik.

Om företaget
Ability Care bedriver behandlingshem och stödboende för barn och unga i åldrarna 15-20 år.

Vi erbjuder heltäckande vård- och behandlingsinsatser. Vi arbetar efter en integrerad behandlingsmodell som ger möjlighet att kombinera sociala, psykologiska och medicinska insatser som skräddarsys utifrån den unges behov.

Vi har ett teambaserat arbetssätt som kan liknas vid en idrottsklubb där alla är lika viktiga för att skapa ett framgångsrikt lag tillsammans. Vårt motto är "Skillnaden som gör skillnad" vilket genomsyrar allt vi gör. Vi har även en tydlig idrotts- och hälsoprofil på våra enheter. Som medarbetare hos oss är du är en viktig förebild för vad detta innebär.  
 
Arbetsuppgifter
Som behandlingsassistent ingår du i ett arbetsteam bestående av samordnare, behandlingsassistent, föreståndare, husmor, psykolog, psykoterapeut och psykiater.

Som behandlingsassistent hos oss har du tillsammans med övrig personal ett stort ansvar för det dagliga behandlingsarbetet med ungdomarna. Du är en vuxen förebild och ansvarar för att skapa en stabil, trygg, aktiv och utvecklande miljö. Du bidrar till att göra skillnad för de unga och verkar för att verksamheten når uppsatta mål.

Utbildning, erfarenhet och meriter
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning motsvarande behandlingspedagog, socialpedagog eller annan likvärdig utbildning.
Du har minst 3 års erfarenhet från arbete med barn och unga med psykisk ohälsa och missbruksproblematik.

Körkort B är ett krav, liksom goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är trygg och har god förmåga att hantera olika typer av situationer och har förmåga att möta individen utifrån hennes förutsättningar och behov. Du har god samarbetsförmåga, är engagerad, tålmodig och flexibel samt har god förmåga att skapa delaktighet.
 

Meriterande
Fortbildning inom Motiverande samtal, A-CRA, RePulse och KBT är meriterande.
 
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på hel- eller deltid och inleds med provanställning. Tjänstgöring sker på rullande schema dag, kväll och helg.

Sista ansökningsdatum: 30 april. Ansökningarna hanteras löpande under ansökningsperioden.

Tillträde: Efter överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse

Kontakt: info@abilitycare.se  
Ansökan skickas via mejl till jobb@abilitycare.se
Vi ser fram emot din ansökan.

Du kan även skicka en ansöka om tjänsten här: 

  • Här kan du ladda upp din ansökan och CV.
    (max 50 MB)